Wilt u zich inschrijven als nieuwe patiënt?

Huisregels

Het afzeggen van afspraken

Indien u een afspraak wilt annuleren, dan horen wij dit graag zo spoedig mogelijk. Een afspraak dient minimaal 24 uur van tevoren te worden afgezegd. Bij geen of een te late afzegging, zijn wij genoodzaakt de gereserveerde tijd bij u in rekening te brengen. 

 

Wanneer u meerdere keren minder dan 24 uur van tevoren de afspraak annuleert of niet op uw afspraak aanwezig bent zonder ons daarvan te vergewissen, is Tandartsenpraktijk Jansen gerechtigd u als patiënt uit te schrijven.

 

 

Behandeling

Wij vragen u vijf minuten voor aanvang van uw afspraak aanwezig te zijn. Wanneer u onze praktijk voor de eerste keer bezoekt, vragen wij u of u 10 minuten van te voren aanwezig wilt zijn. U dient zich bij binnenkomst te melden bij de receptie.

 

Wij doen er alles aan om op tijd te werken. In de zorg is dit echter niet altijd te beheersen, bijvoorbeeld als gevolg van spoedgevallen. Wij vragen u daarom om uw begrip indien uw afspraak later dan gepland begint of als uw behandeling uitloopt. Wanneer uw afspraak later dan gepland zal aanvangen, zal de receptie u hierover zo goed mogelijk informeren.

 

 

 

Wijzigingen doorgeven

Wij verzoeken u wijzigingen in uw gegevens, zoals adres, telefoonnummer en verzekering, tijdig aan ons door te geven. Dit kan telefonisch, per email of persoonlijk bij de receptie. Wijzigingen kunnen ook worden doorgegeven middels het contactformulier op de site.

Wanneer er veranderingen zijn in uw gezondheid of de medicatie die u gebruikt, dan dient u dit aan uw behandelend tandarts door te geven.

Facturen

De facturatie hebben wij uitbesteed aan Infomedics. Dit bedrijf zorgt voor de afhandeling van de kosten van de behandelingen die u bij ons heeft ondergaan. Indien de bij u uitgevoerde behandeling ter vergoeding in aanmerking komt, wordt de nota rechtstreeks naar uw zorgverzekeraar gestuurd. Indien u voor de betreffende behandeling niet verzekerd bent, krijgt u de factuur zelf thuis. U ontvangt de factuur dan dus niet meer van Tandartsenpraktijk Jansen, maar van Infomedics.

 

Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, neem dan zo snel mogelijk contact op met de Servicedesk van Infomedics op 036 - 20 31 900. Zij kunnen u dan helpen met een eventuele betalingsregeling.

 

Indien u geen tandartsverzekering heeft en de nota direct wenst te voldoen, dan kunt u dit melden aan de balie, zodat dit in ons systeem wordt geregistreerd.

 

Uw factuur is opgebouwd uit de verrichtingen die wij tijdens de behandeling hebben uitgevoerd. Bij elke verrichting hoort een vast tarief dat door de Nederlandse Zorgautoriteit is vastgesteld.

 

Klachten

Wanneer u ontevreden bent over een behandeling, horen we dat graag van u. U kunt uw klacht (direct) mondeling of schriftelijk kenbaar maken bij één van onze medewerkers.

 

Wanneer u uw klacht schriftelijk wilt indienen, kunt u deze richten aan de praktijkmanager, Withagen 42, 4861 AR Chaam.

 

Indien u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht, kunt u zich richten tot de klachtencommissie van de Nederlandse Maatschappij ter bevordering der Tandheelkunde (NMT) via postbus 2000, 3430 CA Nieuwegein, tel. 030-6076276).