COVID-19 virus

Beste,

Na een hele tijd van onzekerheid, en dat zal de aankomende tijd nog niet veel anders zijn, komt er toch een lichtpuntje aan de horizon. Heel langzaam worden de maatregelen wat versoepeld. De scholen gaan weer gedeeltelijk open en de overige zorg wordt langzaam aan weer opgestart. Echter we dienen ons nog steeds zeer goed te houden aan de maatregelen, zo kunnen we er samen voor zorgen dat we steeds beter het hoofd kunnen bieden aan COVID-19. Dit houdt voor ons als tandartspraktijk in dat we met een heleboel extra voorzorgsmaatregelen langzaam kunnen gaan opstarten tot het leveren van zorg. De afgelopen weken hebben wij al patiënten kunnen ontvangen voor urgente zorg met alle mogelijke voorzorgsmaatregelen, dit gaan we nu steeds meer uitbreiden.

Er is door instanties een plan voorgelegd om vanaf woensdag 22 april ook weer overige patiënten te gaan ontvangen. Dit beleid is gesteund door het RIVM, OMT, het ministerie van VWS en de mondzorgkoepels. U begrijpt dat wij bij een opstart van de praktijk niet in een paar dagen alle afgezegde afspraken weer kunnen inplannen. Wij zullen patiënten contacteren voor een afspraak en ook u zal aan de beurt komen. Bel ons dus niet voor het inhalen van uw afspraak en wacht bericht van ons af.

Voor spoed kunt u uiteraard telefonisch contact met ons opnemen. Maar voor vragen gebruik ons mailadres info@tandartsenpraktijkchaam.nl

De komende periode gelden in onze praktijk de volgende extra maatregelen om u veilig te kunnen ontvangen:

•          Indien er sprake is van luchtwegklachten zoals hoesten, neusverkoudheid, kortademigheid, smaak- en reukverlies of koorts dan kan de afspraak NIET doorgaan. Geef dit zo spoedig mogelijk door via e-mail.

•          Indien er in de voorgaande 14 dagen contact is geweest met een Covid-19 besmet persoon, dan kan de afspraak NIET doorgaan. Geef dit zo spoedig mogelijk door via e-mail.

•          Bij patiënten met chronische aandoeningen van luchtwegen en longen, chronische hartaandoeningen, diabetes mellitus, ernstige nieraandoeningen, verminderde weerstand tegen infecties door medicijngebruik voor auto-immuunziekten, na orgaantransplantatie, bij hematologische aandoeningen, bij asplenie, bij afweerstoornissen of en bij chemotherapie/ bestraling zal moeten worden afgewogen of behandeling noodzakelijk en gewenst is.

•          De praktijk mag pas 1 minuut voor de afgesproken tijd worden betreed. Indien je te vroeg arriveert, graag buiten de praktijk wachten. Ook buiten de praktijk 1,5 meter afstand tot elkaar respecteren.

•          Kom met lege handen naar de praktijk. Laat je tas thuis. Stop je telefoon in je zak. Er is geen mogelijkheid om iets in de hand te houden of neer te leggen tijdens een bezoek aan de praktijk.

•          Bij binnenkomst onmiddellijk de handen desinfecteren

(desinfectie hangt tegen de balie aan)

•          In de wachtkamer houd steeds 1,5 meter afstand tot elkaar.

•          De poetshoek en het patiëntentoilet zijn gesloten, hou hier rekening mee.

Als wij met z’n allen rekening houden met bovenstaande maatregelen, dan kunnen wij iedereen een veilige behandeling in onze praktijk garanderen.

Hartelijke groet,

Team Tandartsenpraktijk Jansen.